Integracja Sellasist ↔ IdoSell to rozwiązanie, które pozwala sprawnie pobierać zamówienia, synchronizować ceny i stany magazynowe, a także importować oferty i łączyć je z asortymentem w Sellasist. Co więcej, wszystkie oferty wystawisz bezpośrednio z panelu Sellasist, z możliwością pełnej automatyzacji procesu.
Zanim zaczniesz: Upewnij się, że integracja IdoSell jest poprawnie podłączona, a
wszystkie ustawienia mapowania właściwie skonfigurowane. Aby sprawdzić status integracji, przejdź do
Integracje → IdoSell i kliknij
ikonę ołówka. Prawidłowo skonfigurowane konto będzie zawierać komunikat o poprawnym połączeniu (screen poniżej). Jeśli jeszcze nie podłączyłeś konta IdoSell albo nie skonfigurowałeś mapowania, szczegółową instrukcję znajdziesz
tutaj.
Szablony ustawień
Szablon ustawień jest automatycznie przypisywany do każdej oferty utworzonej podczas importu. Dzięki temu ustawienia synchronizacji w tej ofercie zostaną od razu dostosowane do konfiguracji zapisanej w szablonie.
Wskazówka: Pierwszy utworzony szablon automatycznie staje się domyślny. W przypadku utworzenia kolejnych szablonów, możesz dowolnie zmienić tę właściwość.
1. Na karcie dodawania nowego szablonu ustawień kliknij przycisk Nowy szablon.
2. Na ekranie zobaczysz formularz nowego szablonu ustawień.
- Nazwa szablonu: Nazwa szablonu widoczna w panelu Sellasist.
- Stała wartość stanu magazynowego: Ręczne ustawienie stanu magazynowego dla nowo utworzonego produktu — wymaga wyłączenia synchronizacji stanów magazynowych po prawej stronie formularza.
- Nazwa oferty: Mapowanie nazwy oferty.
- Opis: Mapowanie opisu.
- Krótki opis: Mapowanie krótkiego opisu.
- Synchronizacje: Okreslają, które elementy oferty będą automatycznie aktualizowane przy wprowadzeniu zmian w Sellasist. Zaleca się synchronizację wszystkich elementów.
3. Po zapisaniu formularza, na karcie szablonów zobaczysz nową pozycję.
Wystawianie oferty z poziomu Sellasist
1. Przejdź do Asortyment → Produkty i kliknij przycisk z ikoną ołówka.
2. Na karcie produktu przejdź do zakładki
Informacje podstawowe i upewnij się, że wskazałeś
osobę odpowiedzialną za produkt (dyrektywa GPSR). Aby dowiedzieć się więcej na temat ustawień GPSR, kliknij w wybrany temat:
Osoby Odpowiedzialne,
Instrukcje Bezpieczeństwa.
3. Następnie przejdź do zakładki Oferty, znajdź na liście pozycję Oferty IdoSell i kliknij przycisk Dodaj ofertę.
4. Na ekranie zobaczysz formularz wystawiania oferty. W sekcji Ustawienia podstawowe wybierz konto i szablon, które chcesz przypisać do tej oferty, a w sekcji Synchronizacje zdecyduj, czy chcesz synchronizować ceny i stan magazynowy produktu w ofercie. Następnie kliknij przycisk Sprawdź poprawność i zapisz.
5. Poprawnie wystawiona oferta pojawi się w Oferty → IdoSell i zmieni status na Aktywna.
Jeśli z jakiegoś powodu oferta nie zostanie wystawiona, szczegóły zdarzenia znajdziesz w Integracje → IdoSell → Raporty synchronizacji → ikona podglądu.
ARTYKUŁY POWIĄZANE