Co to są e-paragony?
E-paragony to elektroniczne wersje tradycyjnych paragonów fiskalnych. Są one generowane cyfrowo i mogą być wysyłane bezpośrednio do klientów poprzez e-mail lub inne środki komunikacji elektronicznej. E-paragony są prawnie równoważne, co papierowe odpowiedniki i spełniają wszystkie wymagania dotyczące dokumentacji sprzedaży.
Wystawiając eparagony, nie musisz już drukować wersji papierowej!
Korzyści z nowej integracji Erplink z eparagony.pl
- Nowy moduł Erplink: Dzięki nowemu modułowi integracji Erplink ujednolicono proces wszystkich integracji. Znacznie usprawniono działanie systemu i naprawiono liczne problemy względem starego modułu.
- Oszczędność: Uruchomienie eparagonów pozwala na zmniejszenie kosztów pracy, papieru, energii czy amortyzacji i archiwizacji.
- Ekologia: Redukcja zużycia papieru przyczynia się do ochrony środowiska.
- Szybkość pracy: Automatyzacja procesu fiskalizacji znacznie przyspiesza obsługę klienta.
- Wygodna archiwizacja: Elektroniczne paragony są łatwe i wygodne do przechowywania i archiwizacji.
- Nowoczesny wizerunek firmy: Używanie e-paragonów jest odbierane jako krok w kierunku nowoczesności.
- Dostępność: Klienci mogą łatwo przechowywać e-paragony - dokument cyfrowy się nie zniszczy ani nie zgubi, co jest dużo wygodniejsze niż przechowywanie papierowych kopii.
UWAGA!
Nowa integracja Erplink jest kompatybilna tylko z nowym modułem dla
Dokumentów [Nowe] (więcej na temat nowego modułu dokumentów znajdziesz
tutaj).
E-paragony możesz łatwo zintegrować z Sellasist, co umożliwi automatyczne generowanie i wysyłanie paragonów bezpośrednio po dokonaniu transakcji.
Jak skonfigurować integrację eparagony.pl z Sellasist?
Krok 1: Uzyskanie danych dostępowych od eparagony.pl
Pamiętaj! Dla integracji z Sellasist w formularzu rejestracji eparagony.pl wybierz Sellasist jako metodę integracji.
PROMOCJA!
Zarejestruj usługę przez nasz link, a z kodem promocyjnym: Sellasist30
otrzymasz 30 dni bezpłatnego korzystania z usługi.
Pełny cennik usługi eparagony.pl dostępny
TUTAJ
Pomoc techniczna na: pomoc@eparagony.pl.
Po zakończeniu procesu rejestracji otrzymasz od eparagony.pl na swój adres e-mailowy wszystkie dane dostępowe, potrzebne w kolejnych krokach podczas integracji z Sellasist.
Krok 2: Konfiguracja integracji w panelu Sellasist
1. Przejdź do zakładki Integracje ⇨ Dodaj nową integrację.
2. Wybierz eparagony.pl.
Uwaga! Jeżeli wybierzesz serię dokumentów dla danej integracji, nie będziesz mógł już z niej skorzystać w innych integracjach. Możesz wybrać jedną serię dokumentów na integrację.
Nazwa konta - wpisz dowolną nazwę konta.
Serie dokumentów - wybierz spośród dostępnych serii.
Pamiętaj! Eparagony obsługują tylko serię Faktury oraz Paragony.
pos_id - to ID punktu sprzedaży
Id klienta - to ID użytkownika eparagony.pl
Client secret - hasło do połączenie z eparagony.pl
webhook_secret - klucz webhook
Wszystkie dane otrzymasz po zarejestrowaniu od obsługi eparagony.pl
Po uzupełnieniu danych możesz przetestować połączenie. Jeżeli wszystko działa poprawnie kliknij Zapisz. Integracja zostanie dodana.
Krok 3: Ustawienia integracji
Po pomyślnej konfiguracji w zakładce Integracje pojawi się integracja eparagony.pl.
Przejdź do zakładki i skonfiguruj dostępne opcje integracji:
1. Mapowanie metod płatności.
Powiąż metody płatności Sellasist z eparagony.
2. Podstawowa konfiguracja.
Skonfiguruj dane:
Status błędu - Wybierz jaki status ma się ustawić w zamówieniu, po wystąpienia błędu przesyłania dokumentów.
Pole dodatkowe zapisu linku do dokumentu - pole dodatkowe w zamówieniu do zapisu linków wystawionych dokumentów. Utwórz pole dodatkowe w zamówieniu, by dowiedzieć się więcej jak to zrobić przejdź do
artykułu pomocy ⇨
Stawki VAT - wpisz stawki VAT, tak jak w swoim panelu eparagony.pl
Automatyczne wysyłanie paragonów - zaznaczając ten checkbox, każdy wystawiony paragon będzie automatycznie wysyłany do eparagony.pl. Jeżeli go nie zaznaczysz, każdy dokument trzeba będzie zaakceptować ręcznie.
Automatyczne drukuj paragony - włącz, by automatycznie zlecać wydruk paragonu.
Po skonfigurowaniu ustawień, kliknij Zapisz.
1. Skonfiguruj serie dokumentów dla nowego modułu. By dowiedzieć się więcej, przejdź do
artykułu pomocy ⇨
2. Przejdź do edycji zamówienia (Zamówienia ⇨ Zamówienia ⇨ Edycja wybranego zamówienia)
3. Kliknij Dokumenty [Nowe] ⇨ Wystaw dokument sprzedażowy a następnie wybierz odpowiednią serię.
4. E-paragon zostanie wystawiony. Numer znajdziesz w:
- edycji zamówienia w sekcji Wysyłka i płatności:
- w logach czynności, które znajdują się na dole strony, w edycji zamówienia:
- w zakładce Dokumenty [Nowe] ⇨ Dokumenty sprzedaży:
Automatyczne generowanie dokumentów
Dokumenty możesz wygenerować w pełni automatycznie. Przejdź do zakładki Zamówienia → Akcje automatyczne i dodaj nową akcję automatyczną.
Warunek:
[BETA] Dokument z serią wystawiony - Warunek zostanie spełniony, w zależności od wyboru statusu dokumentu.
Jeśli w zamówieniu będzie wystawiony dokument z jedną z zaznaczonych serii. Jeśli potrzebujesz sprawdzić, czy w zamówieniu są dwa dokumenty z wybranymi seriami – dodaj dwa warunki.
- Opcja: nie został wystawiony
Warunek zostanie spełniony, jeśli w zamówieniu nie będzie wystawionego żadnego dokumentu z zaznaczonymi seriami.
Efekt:
[BETA] Wystaw dokument z serią - po spełnieniu warunku zostanie utworzony dokument z wybranej serii. W opcjach dodatkowych możesz wybrać własny termin płatności, własną datę sprzedaży oraz wybrać konkretne stanowisko druku. Więcej o konfiguracji stanowisk druku dowiesz się w
tym artykule pomocy ⇨
Link do e-paragonu:
Jeżeli nie wybrałeś Automatyczne wysyłanie paragonów przejdź do zakładki Dokumenty [Nowe] ⇨ Dokumenty sprzedaży i kliknij ikonę przesyłania przy wybranym paragonie.
W sekcji status zewnętrzny pojawi się informacja z nazwą serwisu i statusie przesyłania. Jeżeli pojawi się błąd podczas wysyłania paragonu do serwisu, w tym miejscu znajdziesz również status z informacjami o błędzie:
- Link do e-paragonu jest dostępny w polu dodatkowym zamówienia:
1. Przejdź do Zamówienia ⇨ Zamówienia ⇨ edycja wybranego zamówienia
2. Skopiuj link w sekcji Dodatkowe pola z utworzonego pola dodatkowego.
3. Wklej link do okna przeglądarki:
Szablony wiadomości - eparagony.pl
W zakładce Administracja ⇨ Szablony wiadomości na liście zmiennych znajdziesz nową zmienną dla eparagony.pl:
{eparagony_url} - link eparagonu
{eparagony_link} - link do eparagonu w nowym systemie
Dzięki zmiennym w wygodny sposób możesz stworzyć szablon dla klienta, w którym automatycznie podstawi się link do konkretnego paragonu.
POWIĄZANE ARTYKUŁY