Loader image

eparagony.pl – Nowa integracja Erplink

  • eparagony.pl – Nowa integracja Erplink
    Co to są e-paragony?
    E-paragony to elektroniczne wersje tradycyjnych paragonów fiskalnych. Są one generowane cyfrowo i mogą być wysyłane bezpośrednio do klientów poprzez e-mail lub inne środki komunikacji elektronicznej. E-paragony są prawnie równoważne, co papierowe odpowiedniki i spełniają wszystkie wymagania dotyczące dokumentacji sprzedaży.

    Wystawiając eparagony, nie musisz już drukować wersji papierowej!

    Korzyści z nowej integracji Erplink z eparagony.pl
    • Nowy moduł Erplink: Dzięki nowemu modułowi integracji Erplink ujednolicono proces wszystkich integracji. Znacznie usprawniono działanie systemu i naprawiono liczne problemy względem starego modułu.
    • Oszczędność: Uruchomienie eparagonów pozwala na zmniejszenie kosztów pracy, papieru, energii czy amortyzacji i archiwizacji.
    • Ekologia: Redukcja zużycia papieru przyczynia się do ochrony środowiska.
    • Szybkość pracy: Automatyzacja procesu fiskalizacji znacznie przyspiesza obsługę klienta. 
    • Wygodna archiwizacja: Elektroniczne paragony są łatwe i wygodne do przechowywania i archiwizacji.
    • Nowoczesny wizerunek firmy: Używanie e-paragonów jest odbierane jako krok w kierunku nowoczesności.
    • Dostępność: Klienci mogą łatwo przechowywać e-paragony - dokument cyfrowy się nie zniszczy ani nie zgubi, co jest dużo wygodniejsze niż przechowywanie papierowych kopii.

    UWAGA!

    Nowa integracja Erplink jest kompatybilna tylko z nowym modułem dla Dokumentów [Nowe] (więcej na temat nowego modułu dokumentów znajdziesz tutaj).

    E-paragony możesz łatwo zintegrować z Sellasist, co umożliwi automatyczne generowanie i wysyłanie paragonów bezpośrednio po dokonaniu transakcji.


    Jak skonfigurować integrację eparagony.pl z Sellasist?

    Krok 1: Uzyskanie danych dostępowych od eparagony.pl

    Aby rozpocząć, odwiedź stronę Jak zacząć na eparagony.pl i postępuj zgodnie z ich instrukcjami.

    Pamiętaj! Dla integracji z Sellasist w formularzu rejestracji eparagony.pl wybierz Sellasist jako metodę integracji.


    PROMOCJA!

    Zarejestruj usługę przez nasz link, a z kodem promocyjnym: Sellasist30 
    otrzymasz 30 dni bezpłatnego korzystania z usługi. 


    Pełny cennik usługi eparagony.pl dostępny TUTAJ

    Pomoc techniczna na: pomoc@eparagony.pl.


    Po zakończeniu procesu rejestracji otrzymasz od eparagony.pl na swój adres e-mailowy wszystkie dane dostępowe, potrzebne w kolejnych krokach podczas integracji z Sellasist.


    Krok 2: Konfiguracja integracji w panelu Sellasist

    1. Przejdź do zakładki IntegracjeDodaj nową integrację.
    2. Wybierz eparagony.pl.





    Uwaga! Jeżeli wybierzesz serię dokumentów dla danej integracji, nie będziesz mógł już z niej skorzystać w innych integracjach. Możesz wybrać jedną serię dokumentów na integrację.

    Nazwa konta - wpisz dowolną nazwę konta.
    Serie dokumentów - wybierz spośród dostępnych serii. 
    Pamiętaj! Eparagony obsługują tylko serię Faktury oraz Paragony.
    pos_id - to ID punktu sprzedaży
    Id klienta - to ID użytkownika eparagony.pl
    Client secret - hasło do połączenie z eparagony.pl
    webhook_secret - klucz webhook

    Wszystkie dane otrzymasz po zarejestrowaniu od obsługi eparagony.pl

    Po uzupełnieniu danych możesz przetestować połączenie. Jeżeli wszystko działa poprawnie kliknij Zapisz. Integracja zostanie dodana.

    Krok 3: Ustawienia integracji

    Po pomyślnej konfiguracji w zakładce Integracje pojawi się integracja eparagony.pl.

    Przejdź do zakładki i skonfiguruj dostępne opcje integracji:



    1. Mapowanie metod płatności.



    Powiąż metody płatności Sellasist z eparagony.

    2. Podstawowa konfiguracja.



    Skonfiguruj dane:



    Status błędu - Wybierz jaki status ma się ustawić w zamówieniu, po wystąpienia błędu przesyłania dokumentów.
    Pole dodatkowe zapisu linku do dokumentu - pole dodatkowe w zamówieniu do zapisu linków wystawionych dokumentów. Utwórz pole dodatkowe w zamówieniu, by dowiedzieć się więcej jak to zrobić przejdź do artykułu pomocy ⇨  
    Stawki VAT - wpisz stawki VAT, tak jak w swoim panelu eparagony.pl 
    Automatyczne wysyłanie paragonów - zaznaczając ten checkbox, każdy wystawiony paragon będzie automatycznie wysyłany do eparagony.pl. Jeżeli go nie zaznaczysz, każdy dokument trzeba będzie zaakceptować ręcznie. 
    Automatyczne drukuj paragony - włącz, by automatycznie zlecać wydruk paragonu.

    Po skonfigurowaniu ustawień, kliknij Zapisz.

     


     

    Jak wystawić e-paragon? 

    1. Skonfiguruj serie dokumentów dla nowego modułu. By dowiedzieć się więcej, przejdź do artykułu pomocy ⇨
    2. Przejdź do edycji zamówienia (ZamówieniaZamówieniaEdycja wybranego zamówienia)
    3. Kliknij Dokumenty [Nowe] ⇨ Wystaw dokument sprzedażowy a następnie wybierz odpowiednią serię.





    4.  E-paragon zostanie wystawiony. Numer znajdziesz w:
    • edycji zamówienia w sekcji Wysyłka i płatności

    • w logach czynności, które znajdują się na dole strony, w edycji zamówienia: 

    • w zakładce Dokumenty [Nowe]Dokumenty sprzedaży:



    Automatyczne generowanie dokumentów

    Dokumenty możesz wygenerować w pełni automatycznie. Przejdź do zakładki Zamówienia → Akcje automatyczne i dodaj nową akcję automatyczną.

    Warunek:


    [BETA] Dokument z serią wystawiony - Warunek zostanie spełniony, w zależności od wyboru statusu dokumentu. 
    • Opcja: został wystawiony
    Jeśli w zamówieniu będzie wystawiony dokument z jedną z zaznaczonych serii. Jeśli potrzebujesz sprawdzić, czy w zamówieniu są dwa dokumenty z wybranymi seriami – dodaj dwa warunki.
    • Opcja: nie został wystawiony
    Warunek zostanie spełniony, jeśli w zamówieniu nie będzie wystawionego żadnego dokumentu z zaznaczonymi seriami.

    Efekt:


    [BETA] Wystaw dokument z serią - po spełnieniu warunku zostanie utworzony dokument z wybranej serii. W opcjach dodatkowych możesz wybrać własny termin płatności, własną datę sprzedaży oraz wybrać konkretne stanowisko druku. Więcej o konfiguracji stanowisk druku dowiesz się w tym artykule pomocy ⇨


    Link do e-paragonu:

    Jeżeli nie wybrałeś Automatyczne wysyłanie paragonów przejdź do zakładki Dokumenty [Nowe]Dokumenty sprzedaży i kliknij ikonę przesyłania przy wybranym paragonie.



    W sekcji status zewnętrzny pojawi się informacja z nazwą serwisu i statusie przesyłania. Jeżeli pojawi się błąd podczas wysyłania paragonu do serwisu, w tym miejscu znajdziesz również status z informacjami o błędzie:


    • Link do e-paragonu jest dostępny w polu dodatkowym zamówienia:
    1. Przejdź do ZamówieniaZamówieniaedycja wybranego zamówienia 
    2. Skopiuj link w sekcji Dodatkowe pola z utworzonego pola dodatkowego.



    3. Wklej link do okna przeglądarki:



    Szablony wiadomości - eparagony.pl 

    W zakładce AdministracjaSzablony wiadomości na liście zmiennych znajdziesz nową zmienną dla eparagony.pl:

    {eparagony_url} - link eparagonu
    {eparagony_link} - link do eparagonu w nowym systemie



    Dzięki zmiennym w wygodny sposób możesz stworzyć szablon dla klienta, w którym automatycznie podstawi się link do konkretnego paragonu.





    POWIĄZANE ARTYKUŁY

    Oceń tę informację:

    - +