Loader image

Jak skonifgurować moduł faktur? Jak zmienić ustawienia faktur?

  • Jak skonifgurować moduł faktur? Jak zmienić ustawienia faktur?
    W Sellasist znajdziesz rozbudowany moduł faktur, który znacznie ułatwi Ci pracę. Dzięki niemu łatwo wystawisz faktury dla zamówień i sporządzisz korekty. Różne ustawienia pozwolą na dostosowanie modułu do swoich potrzeb, a dodatkowo możesz zautomatyzować proces wystawiania faktur.

    Konfiguracja firmy


    Najpierw musisz dodać i skonfigurować swoją firmę. Jest to konieczne, ponieważ Sellasist pobiera dane dla dokumentów z firm. Dane te, będą się automatycznie podstawiały w wystawianych fakturach. Możesz dodać wiele firm i dla każdej z nich ustawić inne dane. Poza danymi firmy skonfigurujesz tam także ustawienia faktur dla niej.

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. W zakładce Administracja kliknij Firmy.



    3. Jeśli dodajesz nową firmę kliknij Dodaj firmę. Jeśli edytujesz istniejącą kliknij Edytuj.



    4. W sekcji Dane firmy wypełnij pola, podając wszelkie wymagane informacje.
    5. Ustaw typ firmy. Firma oznaczona jako Główna, będzie domyślnie wstawiana we wszystkich ustawieniach.
    6. Wstaw zdjęcie. Zdjęcie Firmy będzie używane jako logotyp w fakturach.


    7. Poniżej możesz podać dane dla plików JPK, oraz konta bankowego firmy.



    8. Ustawienia dokumentów skonfigurujesz w sekcji Faktury, Faktury marża, Rachunki, Proformy i Korekty. Wybierz format numerowania faktur. Może to być numerowanie roczne, lub miesięczne.
    9. Wybierz kierunek przeliczania wartości, a następnie ustaw od jakiego numeru ma się rozpocząć numerowanie faktur, jest to przydatne jeżeli np. chcesz aby numeracja faktur w każdym miesiącu zaczynała się od 1 (wpisz w pole ROZPOCZĘCIE NUMEROWANIA 1).


    10. Zaznacz reset numerowania, jeśli chcesz, aby numeracja faktur była resetowana w nowym cyklu miesiąc/rok.
    11. Jeżeli jesteś zwolniony z VAT, oznacz boks. Informacja o tym fakcie wraz z wyjątkiem z odpowiedniej ustawy znajdzie się na wystawianych fakturach.
    12. Możesz ustalić prefiks faktur. Np. FV, albo w inny, pożądany dla Ciebie sposób. Prefiks ułatwia identyfikację faktur, szczególnie jeśli prowadzisz sprzedaż przez kilka firm. Wybrany Prefiks będzie się ustawiał w gotowej fakturze.



    13. W ostatniej sekcji uzupełnisz dane, jeżeli korzystasz z programów fakturowo-magazynowych firmy InsERT S.A. lub z innych, które obsługują format EDI++.
    14. Po ustawieniu wszystkiego, tak jak chcesz zapisz zmiany.




    Globalne ustawienia faktur

    Poza ustawieniami faktur dla konkretnych firm Sellasist ma także ustawienia globalne odnoszące się do wszystkich faktur. Znajdziesz je w Dokumenty ⇨ faktury ⇨ Ustawienia.


    Automatyzacja

    Aby ułatwić sobie pracę możesz zautomatyzować proces wystawiania faktur. Kiedy zdecydujesz się na ustawienie automatycznego wystawiania faktur, musisz wybrać w którym momencie realizacji zamówienia ma się wystawić faktura. Domyślnie jest ustawiona dla zamówień o statusie W realizacji.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz więcej o automatyzacji

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.