Loader image

Jak skonifgurować moduł faktur? Jak zmienić ustawienia faktur?

  • Jak skonifgurować moduł faktur? Jak zmienić ustawienia faktur?
    W Sellasist znajdziesz rozbudowany moduł faktur, który znacznie ułatwi Ci pracę. Dzięki niemu łatwo wystawisz faktury dla zamówień i sporządzisz korekty. Różne ustawienia pozwolą na dostosowanie modułu do swoich potrzeb, a dodatkowo możesz zautomatyzować proces wystawiania faktur.

    Konfiguracja firmy

    Najpierw musisz dodać i skonfigurować swoją firmę. Jest to konieczne, ponieważ Sellasist pobiera dane dla dokumentów z firm. Dane te, będą się automatycznie podstawiały w wystawianych fakturach. Możesz dodać wiele firm i dla każdej z nich ustawić inne dane. Poza danymi firmy skonfigurujesz tam także ustawienia faktur dla niej.

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. Kliknij Administracja ⇨ Firmy.
    3. Jeśli dodajesz nową firmę kliknij Dodaj firmę. Jeśli edytujesz istniejącą kliknij ikonę ołówka i edytuj.



    4. Uzupełnij pola w formularzu:

    W sekcji Dane firmy wypełnij pola, podając wszelkie wymagane informacje.
    Wstaw zdjęcie. Zdjęcie Firmy będzie używane jako logotyp w fakturach.



     Poniżej możesz podać dane dla plików JPK, oraz konta bankowego firmy.





    Ustawienia dokumentów skonfigurujesz w sekcji Faktury, Faktury marża, Rachunki, Proformy i Korekty. Wybierz format numerowania faktur. Może to być numerowanie roczne, lub miesięczne.
    Wybierz kierunek przeliczania wartości, a następnie ustaw od jakiego numeru ma się rozpocząć numerowanie faktur, jest to przydatne jeżeli np. chcesz aby numeracja faktur w każdym miesiącu zaczynała się od 1 (wpisz w pole ROZPOCZĘCIE NUMEROWANIA 1).



    Zaznacz reset numerowania, jeśli chcesz, aby numeracja faktur była resetowana w nowym cyklu miesiąc/rok.
    Jeżeli jesteś zwolniony z VAT, oznacz boks. Informacja o tym fakcie wraz z wyjątkiem z odpowiedniej ustawy znajdzie się na wystawianych fakturach.
    Możesz ustalić prefiks faktur. Np. FV, albo w inny, pożądany dla Ciebie sposób. Prefiks ułatwia identyfikację faktur, szczególnie jeśli prowadzisz sprzedaż przez kilka firm. Wybrany Prefiks będzie się ustawiał w gotowej fakturze.






    W ostatniej sekcji uzupełnisz dane, jeżeli korzystasz z programów fakturowo-magazynowych firmy InsERT S.A. lub z innych, które obsługują format EDI++.
    Po ustawieniu wszystkiego, pamiętaj o zapisaniu zmian.





    Globalne ustawienia faktur

    Poza ustawieniami faktur dla konkretnych firm Sellasist ma także ustawienia globalne odnoszące się do wszystkich faktur. Znajdziesz je w Dokumenty ⇨ faktury ⇨ Ustawienia.


    Automatyzacja

    Aby ułatwić sobie pracę możesz zautomatyzować proces wystawiania faktur. Kiedy zdecydujesz się na ustawienie automatycznego wystawiania faktur, musisz wybrać w którym momencie realizacji zamówienia ma się wystawić faktura. Domyślnie jest ustawiona dla zamówień o statusie W realizacji.





    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz więcej o automatyzacji

    Oceń tę informację:

    - +