Pola danych w Sellasist umożliwiają umieszczanie dowolnych informacji na karcie produktu w zakładce Opis, co może być wykorzystane do tworzenia uniwersalnych opisów produktów. Te uniwersalne opisy, składające się z jednego lub wielu pól, mogą być następnie używane we wszystkich kanałach sprzedaży. Możliwość tworzenia szablonów uniwersalnych opisów z wykorzystaniem zmiennych pozwala na elastyczne i spersonalizowane przedstawienie informacji o produkcie.
Przykłady wykorzystania pól danych w zamówionych produktach do akcji automatycznych dla zamówień może obejmować:
- Personalizacja komunikacji z klientem: Informacje z pól danych mogą być wykorzystane do tworzenia spersonalizowanych powiadomień wysyłanych do klientów, na przykład zawierających szczegółowe informacje o zamówionych produktach.
- Informacje z pól danych, takie jak np. waga, mogą być wykorzystane do automatyzacji procesów logistycznych, w tym do generowania listów przewozowych czy zarządzania wysyłką.
- Śledzenie zamówień: W kontekście wykorzystania numerów seryjnych, pola danych mogą być szczególnie przydatne, umożliwiając łatwe śledzenie i zarządzanie indywidualnymi jednostkami produktu, co jest ważne w przypadku produktów o wysokiej wartości, wymagających gwarancji lub w przypadkach, gdy konieczne jest dokładne śledzenie historii produktu.
Zobacz:
Pola dodatkowe w Sellasist - kontrola nad produktami dzięki numerom seryjnym
Jak skonfigurować warunek automatyzacji Pola danych w zamówionych produktach?
1 Przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ Akcje dla zamówień
lub
Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Kliknij Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. Ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
4. Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Kliknij Dodaj warunek. Wybierz z listy Pola danych w zamówionych produktach i kliknij Dodaj warunek.
6. Uzupełnij kryteria warunku:
Data złożenia- Możesz wybrać datę złożenia zamówienia, aby zastosować warunek do zamówień złożonych w określonym okresie.
Pamiętaj! Data jest ustawiana na czas tworzenia danej nowej akcji, tak aby nowa akcja była skierowana dla nowo wpływających zamówień. Jeżeli ustawisz datę wstecz, system sprawdzi wszystkie zamówienia z tego okresu i zastosuje do nich wybrany efekt akcji, co może być problematyczne dla zamówień już zrealizowanych.
Wybierz odpowiednie pole danych z listy.
Wybierz odpowiedni parametr: Jest puste/ Nie jest puste/ Zawiera/ Nie zawiera
i w kolejnym polu wpisz odpowiednią frazę.
Pamiętaj!
Ustawienia Zawiera i Nie zawiera mogą szukać fragmentu tekstu w polu. Aby to uzyskać, należy użyć znaku "*", czyli np. "WD*" zareaguje także na tekst "WD-40".
Warunek spełni się, jeżeli co najmniej jeden produkt w zamówienia spełni skonfigurowany warunek.
7. Kliknij Dodaj efekt.
8. Wybierz odpowiedni efekt z listy np. Wyślij powiadomienie i kliknij Dodaj efekt.
9. Wybierz odpowiednie powiadomienie. Jeżeli nie ma na liście dostępnego powiadomienia pamiętaj, że nowe powiadomienia tworzymy w zakładce Administracja ⇨Powiadomienia.
10. Uzupełnij pozostałe informacje dot. adresu email
Jeżeli chcesz, aby powiadomienia przychodziły na Twoją skrzynkę wpisz adres email.
11. Kliknij Zapisz.
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej (Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej), którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.