Loader image

WYMIARY OPAKOWANIA PRODUKTU – warunek automatyzacji dla zamówień

  • WYMIARY OPAKOWANIA PRODUKTU – warunek automatyzacji dla zamówień

    Przykład akcji automatycznej dla zamówień w Sellasist z wykorzystaniem warunku wymiaru opakowania produktu: 
    • Jeżeli opakowanie produktu przekracza określony wymiar (np. szerokość większa niż 70 cm), automatycznie przypisz do zamówienia specjalną metodę dostawy dostosowaną do dużych rozmiarów. Dzięki temu, zamówienia z dużymi przedmiotami będą automatycznie kierowane do odpowiednich opcji transportowych, co usprawnia logistykę i zapewnia odpowiednie traktowanie większych paczek.


    Jak skonfigurować warunek automatyzacji Wymiar paczki dla zamówień?

    1. Przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ Akcje dla zamówień.

    lub Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne

    2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
    W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
    Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.

    Kliknij Dodaj akcję automatyczną.



    3. Uzupełnij nazwę akcji 

    Uwaga!
    Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist  możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
    Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.



    Dla uruchamiania samoczynnego:

    4. Ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
    Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut. 

    Ustaw tryb działania akcji.
    Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny. 

    Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
    Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.



    5. Kliknij Dodaj warunek
    Wybierz warunek: Wymiary opakowania produktu.
     Kliknij Dodaj warunek. 




    6. Możesz wybrać datę złożenia zamówienia, aby zastosować warunek do zamówień złożonych w określonym okresie.
    Pamiętaj! Data jest ustawiana na czas tworzenia danej nowej akcji, tak aby nowa akcja była skierowana dla nowo wpływających zamówień. Jeżeli ustawisz datę wstecz, system sprawdzi wszystkie zamówienia z tego okresu i zastosuje do nich wybrany efekt akcji, co może być problematyczne dla zamówień już zrealizowanych. 

    7.  Ustaw  opcję warunku:




    Typ opakowania - wybierz odpowiedni rodzaj opakowania: jednostkowe/zbiorcze/oba.
    Wymiar typu - wybierz odpowiedni parametr: długość/ szerokość/ wysokość


     

    Następnie określ kryterium porównawcze: większy od/ większy lub równy/ równy/ mniejszy od/ mniejszy lub równy/ zakres





    W kolejnym polu wpisz wymiar w cm. 




    Pamiętaj!
    Jeśli chcesz określić trzy różne wymiary, jak wysokość, szerokość i długość, musisz utworzyć trzy osobne warunki. Każdy z nich będzie dotyczył innego typu wymiaru i pozwoli na precyzyjne dopasowanie warunków do potrzeb Twojego asortymentu. 




    8. Kliknij Dodaj efekt. Wybierz efekt z listy np. Wyślij powiadomienie i kliknij Dodaj efekt.

    9. Wybierz odpowiednie powiadomienie. Jeżeli nie ma na liście dostępnego powiadomienia pamiętaj, że nowe powiadomienia tworzymy w zakładce Administracja ⇨ Powiadomienia. 

    10. Uzupełnij pozostałe informacje dot. adresu email. Jeżeli chcesz, aby powiadomienia przychodziły na skrzynkę pocztową np. pakowacza 1 wpisz jego adres email.




    9. Kliknij Zapisz

    Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
    Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej (lub Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej), którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię. 







    Oceń tę informację:

    - +