Loader image

Link do płatności — jak go wygenerować i wysłać kupującemu?

  • Link do płatności — jak go wygenerować i wysłać kupującemu?
    Niepowodzenie przy finalizacji płatności to jedna z częstszych przyczyn porzucania koszyków. Problem z limitem na karcie czy błąd po stronie banku to niezależne od Ciebie zdarzenia, które potrafią zniechęcić kupującego do ponowienia próby zakupu.

    Zanim przejdziesz dalej: Aby korzystać z tej funkcji, musisz posiadać aktywną integrację z operatorem płatności, który wspiera tę opcję.

    Lista wspieranych operatorów płatności
    Comfino – BLIK; Comfino – kredyt dla firm; Comfino – kup teraz, zapłać później; Comfino – niskie raty; Comfino – odroczone płatności dla firm; Comfino – raty 0%; DotPay; eService; HotPay; Millenium PAY – BLIK, karty, szybki przelew; Paybylink; PayPo; PayPal; PayU; PayU (Classic API); Przelewy24; tPay

    Tutaj dowiesz się, jak zintegrować poszczególnych operatorów płatności.

    Czym jest link do płatności?

    Link do płatności to unikalny adres URL, który kieruje kupującego bezpośrednio na stronę sfinalizowania transakcji za konkretne zamówienie. Tym sposobem kupujący może łatwo i szybko dokonać płatności w sytuacji, gdy pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem.



    Jak wygenerować i wysłać link do płatności?

    Masz do dyspozycji dwie metody: ręczne generowanie linku bezpośrednio w karcie zamówienia oraz wysyłkę za pomocą akcji automatycznych.

    Ręczne generowanie linku w karcie zamówienia

    1. Przejdź do panelu głównego zamówień i otwórz nieopłacone zamówienie, dla którego chcesz wygenerować link.



    2. W szczegółach zamówienia, w sekcji Wysyłka i płatność, znajdziesz opcję Link do płatności. Wygeneruj link za pomocą przycisku Kopiuj.
    Uwaga: ta opcja będzie widoczna wyłącznie, jeśli kupujący wybierze metodę płatności, która ją wspiera.



    3. Po kliknięciu przycisku zobaczysz okno z wygenerowanym linkiem do płatności.



    Uwaga: W przypadku integracji z Przelewy24, zmiana kwoty na karcie zamówienia nie powoduje aktualizacji kwoty w linku płatności. Kwota pierwotnie wygenerowana pozostaje niezmieniona.

    4. Skopiowany link wyślij kupującemu dowolnym kanałem (e-mail, SMS, czat) lub skorzystaj z opcji wysyłki bezpośrednio w karcie zamówienia.



    Wysyłanie linku za pomocą akcji automatycznych

    1. Przejdź do modułu Zamówienia → Akcje automatyczne. Następnie otwórz kartę Akcje dla zamówień i kliknij ikonę plusa.



    2. Skonfiguruj podstawowe ustawienia akcji automatycznej i przejdź do kolumny Warunki. Tutaj dodaj 2 warunki:

    • Warunek 1: Metoda płatności. Wybierz warunek i zaznacz metody płatności wspierane przez funkcję linków do płatności.




    • Warunek 2: Status płatności. Wybierz warunek i zaznacz wybrane statusy, dla których chcesz generować link do płatności.



    3. W kolumnie Efekty, dodaj efekt Wyślij email, Wyślij SMS lub Wyślij powiadomienie — zależnie od preferowanej przez Ciebie formy kontaktu. W treści wiadomości wstaw tag {paylink}, który przy wysyłce automatycznie zostanie zastąpiony właściwym linkiem płatności.


    • Wiadomość SMS



    • Wiadomość e-mail



      Wskazówka: W przypadku wiadomości e-mail możesz stworzyć nowy szablon wiadomości przeznaczony specjalnie do wysyłki linku i podpiąć go w akcji automatycznej. Więcej na temat szablonów wiadomości dowiesz się tutaj.

    • Powiadomienie



      Wskazówka: Jeśli chcesz zmodyfikować domyślną treść powiadomienia, przejdź do Administracja → Powiadomienia. Następnie w sekcji Powiadomienia informacyjne znajdź i otwórz pozycję Link do płatności.
    Co widzi kupujący?

    Po kliknięciu w link, kupujący zostaje przekierowany na stronę płatności, gdzie ponownie może wybrać najwygodniejszą metodę spośród udostępnionych przez Ciebie (np. BLIK, przelew, karta) i sfinalizować transakcję.

    Link do płatności to proste, ale potężne narzędzie, które znacznie poprawi doświadczenia zakupowe i realnie wpłynie na konwersję w Twoim sklepie. Dlatego skonfiguruj to rozwiązanie i miej pewność, że nawet w przypadku chwilowych problemów z płatnością, kupujący zawsze będzie miał prostą drogę do finalizacji zakupu.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY

    Oceń tę informację:

    - +