Warunek "Status płatności" w Sellasist jest użyteczny w automatyzacji akcji dla zamówień do zarządzania płatnościami i procesami realizacji zamówień.
Załóżmy, że chcesz automatycznie zmieniać status zamówienia na podstawie statusu płatności. Ustawiasz warunek "Status płatności" w Sellasist, aby akcja automatyczna dotyczyła zamówień, które nie zostały jeszcze opłacone (status "Nie zapłacono". Gdy zamówienie ma status "Nie zapłacono" i jednocześnie status zamówienia jest "Nowe", system automatycznie zmienia status zamówienia na "Nie opłacone". Dzięki temu, możesz łatwo zidentyfikować i zarządzać zamówieniami, które wymagają dalszej uwagi lub kontaktu z klientem w celu uregulowania płatności.
Jak skonfigurować warunek automatyzacji Status płatności w akcjach dla zamówień?
1. Wejdź w Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ Akcje dla zamówień.
lub
Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Kliknij Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Możesz wybrać datę złożenia zamówienia, aby zastosować warunek do zamówień złożonych w określonym okresie.
Pamiętaj! Data jest ustawiana na czas tworzenia danej nowej akcji, tak aby nowa akcja była skierowana dla nowo wpływających zamówień. Jeżeli ustawisz datę wstecz, system sprawdzi wszystkie zamówienia z tego okresu i zastosuje do nich wybrany efekt akcji, co może być problematyczne dla zamówień już zrealizowanych.
6. Kliknij Dodaj warunek.
Wybierz warunek: Status płatności
Kliknij Dodaj warunek.
7. Wybierz odpowiednią opcję z listy:
np. Jest jednym z Nie zapłacono
8. Kliknij Dodaj efekt i wybierz z listy preferowany efekt np. Zmień status.
9. Uzupełnij ustawienia efektu.
np. Zmień status na Nie opłacone
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej (lub Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej), którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.