Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą. Chcesz zautomatyzować proces zarządzania promocjami dla określonych kategorii produktów, na przykład dla kategorii Odzież męska. W automatyzacji Sellasist wybierasz warunek Kategoria główna to i ustawiasz odpowiednią kategorię. Jako efekt akcji możesz ustawić Zmień cenę sprzedaży.
Gdy produkt zostanie przypisany do kategorii Odzież męska, system automatycznie zmienia jego cenę sprzedaży, obniżając ja np. o ustawione 20%. Dzięki temu wszystkie produkty z tej kategorii są automatycznie włączane do trwającej promocji, co zwiększa ich atrakcyjność dla klientów.
Jak skonfigurować automatyzację warunku Kategoria główna w akcjach automatycznych dla asortymentu?
1. Wejdź Administracja ⇨ Automatyzacja.
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Przejdź do sekcji Akcje dla produktów i kliknij Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. Ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
4. Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Kliknij Dodaj warunek.
Wybierz warunek: Kategoria główna.
Kliknij Dodaj warunek.
6. Ustaw opcję warunku.
Wybierz odpowiednią kategorię produktów:
7. Kliknij Dodaj efekt. Wybierz efekt z listy np. Zmień cenę sprzedażyi kliknij Dodaj efekt.
8. Ustaw opcje efektu.
Wybierz źródło, ustaw odpowiednie parametry ceny
9. Kliknij Zapisz.
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej, którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.