Ta funkcja pomagają w efektywnym zarządzaniu asortymentem, minimalizując ryzyko strat związanych z przeterminowanymi produktami.
Przykład zastosowania:
- Sklepy spożywcze: Automatyczne oznaczanie produktów zbliżających się do daty ważności, aby przyspieszyć ich sprzedaż.
- Apteki: Alarmowanie o zbliżającym się terminie ważności leków, co pozwala na ich szybszą rotację lub przecenę.
- Magazyny z artykułami sezonowymi: Ustawienie alarmów dla produktów, których termin ważności jest związany z sezonem, np. świąteczne słodycze.
Uwaga!
W celu konfiguracji tego warunku musisz wdrożone Sellasist WMS.
Jak ustawić alarm o bliskim terminie ważności?
Opcja Alarm o bliskim terminie ważności jest dostępna tylko przy włączonej usłudze Sellasist WMS.
Włączenie funkcji:
1. Zaloguj się do panelu administracyjnego Sellasist.
2. z menu wybierz Sellasist WMS.
3. Przejdź do sekcji Tryb Przyjęcia Towaru i zaznacz checkbox: Pole daty ważności.
Po zaznaczeniu tej opcji, podczas przyjęcia towaru będzie możliwość wprowadzenia daty ważności produktu. Informacja ta będzie uwzględniona podczas zbierania produktów.
4. Kliknij Zapisz.
Ustawianie alarmu o bliskim terminie ważności dla produktu:
1. Wybierz Asortyment ⇨ Produkty.
2. Wybierz i edytuj wybrany produkt.
W zakładce Informacje podstawowe w sekcji Magazyn pojawią się dwa pola:
Alarm o bliskim terminie ważności – To liczba dni, w trakcie których produkt będzie oznaczony jako „bliski termin ważności” przed faktycznym terminem.
Produkty oznaczane są codziennie po północy.
Alarm o o przeterminowaniu - To liczba dni, w trakcie których produkt będzie oznaczony jako „przeterminowany” przed faktycznym terminem. Wartość powinna być mniejsza niż Alarm o bliskim terminie ważności.
Produkty oznaczane są codziennie po północy.
Masowe ustawianie Alarmu o bliskim terminie ważności dla większej ilości produktów:
1. Kliknij Asortyment ⇨ Produkty.
2. Na liście produktów wybierz i zaznacz produkty.
3. Z sekcji Zmiany wybierz Ustaw alarm o bliskim terminie ważności i kliknij Wykonaj.
4. Wpisz odpowiednią liczbę dni i kliknij OK.
Jak skonfigurować warunek automatyzacji Bliski termin ważności w akcjach dla asortymentu?
1. Kliknij Administracja ⇨ Automatyzacja.
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Przejdź do sekcji Akcje dla asortymentu ⇨ Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji.
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. Ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Kliknij Dodaj warunek. Wybierz z listy [WMS] Bliski termin ważności.
6. Kliknij Dodaj warunek.
7. Kliknij Dodaj efekt.
8. Wybierz odpowiedni efekt z listy np. Wybierz Wywołaj url z rozwijanej listy, a następnie kliknij Dodaj efekt.
9. Po dodaniu efektu możesz ustawić typ adresu url, oraz kod odpowiedzi HTTP.
11. Kliknij Zapisz.
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej, którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.