Ta akcja automatyczna jest przydatna, gdy chcesz wyróżnić grupę produktów w ramach istniejącej kategorii. Automatyzacja ta pozwala na szybkie i efektywne zaktualizowanie kategorii produktów bez konieczności ręcznego przypisywania każdego produktu, co jest istotne w sklepach z dużym asortymentem.
Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą, w którym chcesz wprowadzić nową kategorię dodatkową dla produktów z kategorii np. Odzież męska. W Sellasist ustawiasz akcję automatyczną z efektem Zmień kategorię dodatkową, wybierasz opcje Dodaj kategorię dodatkową. Następnie wpisujesz ID nowej kategorii, np. 15, która reprezentuje kategorię
moda męska premium.
W rezultacie wszystkie produktu, które były w kategorii odzież męska automatycznie otrzymają dodatkową kategorię Moda męska premium.
Jeśli produkt nie ma przypisanej żadnej kategorii głównej, nowa kategoria dodatkowa (Moda męska premium) zostanie ustawiona jako kategoria główna.
Możesz również w ten sposób zorganizować promocję, w ramach której wybrane produkty z określonych kategorii będą miały dodatkowe korzyści, takie jak darmowa dostawa
Jak skonfigurować automatyzację efektu ZMIEŃ KATEGORIĘ DODATKOWĄ w akcjach automatycznych dla asortymentu?
1. Kliknij Administracja ⇨ Automatyzacja.
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Przejdź do sekcji Akcje dla produktów ⇨ Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji i ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
4. Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Kliknij Dodaj warunek.
Wybierz warunek: Kategoria główna.
Kliknij Dodaj warunek.
6. Ustaw opcję warunku.
Wybierz odpowiednią kategorię produktów:
7. Kliknij Dodaj efekt. Wybierz efekt z listy np. Zmień kategorię dodatkową ⇨ Dodaj efekt.
8. Ustaw opcje efektu.
Wybierz odpowiednią opcję: Dodaj kategorię dodatkową lub Zastąp wszystkie aktualne kategorie dodatkowe kategorią
Wpisz numer ID kategorii
Możesz wpisać wiele numerów ID oddzielając je przecinkami np. "1, 5, 15"
9. Kliknij Zapisz.
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej, którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.