Załóżmy, że sprzedajesz produkty na kilku platformach. Chcesz automatycznie segregować zamówienia pochodzące np. z Allegro, aby łatwiej nimi zarządzać. Ustawiasz w Sellasist warunek "Źródło zamówienia", tak aby akcja automatyczna dotyczyła zamówień z Allegro, Gdy zamówienie pochodzi z Allegro, system automatycznie zmienia jego status na np. "Zamówienia Allegro". Dzięki temu, możesz łatwo identyfikować i zarządzać zamówieniami z Allegro, co ułatwia organizację pracy i przyspiesza procesy logistyczne.
Jak skonfigurować warunek automatyzacji Źródło zamówienia w akcjach dla zamówień?
1. Przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ Akcje dla zamówień.
lub
Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Kliknij Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Możesz wybrać datę złożenia zamówienia, aby zastosować warunek do zamówień złożonych w określonym okresie.
Pamiętaj! Data jest ustawiana na czas tworzenia danej nowej akcji, tak aby nowa akcja była skierowana dla nowo wpływających zamówień. Jeżeli ustawisz datę wstecz, system sprawdzi wszystkie zamówienia z tego okresu i zastosuje do nich wybrany efekt akcji, co może być problematyczne dla zamówień już zrealizowanych.
6. Kliknij Dodaj warunek.
Wybierz warunek: Źródło zamówienia
Kliknij Dodaj warunek.
7. Wybierz odpowiednią opcję z listy:
Np. Źródło zamówienia: Zamówienia Allegro
8. Kliknij Dodaj efekt i wybierz z listy preferowany efekt np. Zmień status.
9. Uzupełnij ustawienia efektu.
np. Jeżeli chcesz segregować swoje zamówienia według źródła zamówienia i chcesz aby wszystkie zamówienia pochodzące z Allegro miały status np. Zamówienia Allegro, dla podanego warunku wybierz efekt: "Zmień status" i dopasuj odpowiednio przyporządkowany status np. "Zamówienia ALLEGRO".
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej (lub Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej), którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.