Loader image

Jak dodać i skonfigurować własne statusy zamówień w Sellasist WMS?

  • Jak dodać i skonfigurować własne statusy zamówień w Sellasist WMS?
    Statusy zamówień pozwalają zachować kontrolę nad procesem realizacji zamówień. Status zamówienia to stan realizacji konkretnego zamówienia. Kiedy pojawia się zamówienie w panelu administracyjnym automatycznie oznaczane jest statusem Nowe. Na późniejszych etapach obsługi zamówienia będziesz potrzebował innych statusów, które dostosujesz do indywidualnych potrzeb Twojego magazynu. Sellasist ma już utworzone domyślne statusy zamówień. Nie musisz jednak korzystać tylko z nich. Łatwo dodasz własne statusy.


    Jak mogę dodać własny status zamówień?

    Statusy dodasz i edytujesz w Administracja ⇨ Statusy zamówień. Podczas edycji lub dodawania statusu możesz ustawić jego opcje. Wybierzesz własny kolor, którym na liście zamówień będą oznaczane zamówienia o konkretnym statusie. Sellasist w momencie zmiany statusu zamówienia może automatycznie wysyłać powiadomienia email. Sam ustawisz czy powiadomienia mają być wysyłane i wpiszesz własny tytuł oraz treść. Oprócz powiadomień email możesz także ustawić powiadomienia SMS. Każdy status ma własne ustawienia.

    Więcej informacji o dodawaniu statusów znajdziesz tutaj ⇨  Jak dodać własny status zamówień?



    Jak skonfigurować własny status zamówienia w Sellasist WMS?

    Kiedy masz już dodane statusy, możesz je skonfigurować w Sellasist WMS.

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.

    2. W zakładce Magazyn kliknij Sellasist WMS.

    3. Ustaw statusy dla trybów Sellasist WMS.


    TRYB ZBIERANIA





    Status zamówienia do rozpoczęcia zbierania - Ustaw status, jaki musi mieć zamówienie, aby użytkownicy aplikacji mogli rozpocząć zbieranie produktów z zamówienia.


    Statusy do rozpoczęcia zbierania - Możesz wybrać więcej statusów zamówień które będą obsługiwane w trybie zbierania zamówień. Jeżeli w tym ustawieniu zaznaczysz kilka statusów to zbieracz rozpoczynając zbieranie będzie miał wybór od którego statusu może rozpocząć zbieranie.


    Przykład: 




    Status zamówienia po zakończeniu zbierania - Ustaw status, jaki otrzyma zamówienie po zakończeniu zbierania.

    Status zamówienia z brakującymi produktami - Ustaw status, jaki będzie miało zamówienie w przypadku braku zamawianego produktu.




    TRYB PAKOWANIA




    Status zamówienia do rozpoczęcia pakowania - Ustaw status, jaki musi mieć zamówienie, do rozpoczęcia pakowania. Status wybierzesz z listy.

    Status dla spakowanego zamówienia - ustaw status, jaki będzie ustawiony w zamówieniu po zakończeniu pakowania przez pakowacza.

    Status dla braków w zamówieniu - Ustaw status, jaki będzie miało zamówienie w przypadku braku zamawianego produktu. Dotyczy zamówień, których spakowanie nie jest możliwe - przynajmniej jeden produkt jest niedostępny w magazynie.


    Statusy zamówień do rozpoczęcia pakowania (wiele) - Została dodana możliwość wyboru wielu statusów do rozpoczęcia pakowania.
    Pamiętaj! Jednak po zebraniu zamówień wszystkie trafiają do jednego, ustalonego statusu końcowego zbierania - statusu wybranego w opcji Status zamówienia do rozpoczęcia pakowania.
    Aby zamówienie ze statusu zbierania trafiło do konkretnego statusu pakowania, potrzebne jest użycie akcji automatycznych. 
    Przykładowo, jeśli zamówienie jest w statusie zbierania A i po zbieraniu zmieni się na status B, można ustawić akcję automatyczną, która zmieni status B na status pakowania D (czyli jedno ze "Statusy zamówień do rozpoczęcia pakowania (wiele)" wybierając przy tym warunek np. dla konkretnej marki. Bez zastosowania akcji automatycznej nie da się bezpośrednio przenieść zamówienia ze statusu A przez B do D. 

    5. Kliknij Zapisz.


    Przykład: 
    1.Załóżmy, że w trybie pakowania chcesz rozdzielić sobie swoje zamówienia ze względu na różne kryteria. Dla przykładu utworzymy 4 grupy statusów: "MarkaXYZ", "Promocja ABC", "Gabaryt", "Uwaga szkło!"

    Statusy zamówień utworzysz w Administracja ⇨ Statusy Zamówień. Więcej: Czym są Statusy Zamówień?




    2. W ustawieniach Sellasist WMS (Magazyn ⇨ Sellasist WMS ) dla mojego przykładu w Trybie zbierania mam ustawiony Status zamówienia po zakończeniu zbierania: "Do pakowania

      


    Natomiast w Trybie Pakowania mam ustawiony Status zamówienia do rozpoczęcia pakowania: "do pakowania" oraz dla Statusy zamówienia do rozpoczęcia pakowania (wiele): MarkaXYZ, PromocjaABC - dodaj Gratis, Gabaryt, Uwaga Szkło.


    3. Aby po zebraniu produktów, w trybie pakowania zamówienia wpadały do odpowiedniego statusu  (dla przykładu to:  MarkaXYZ, PromocjaABC - dodaj Gratis, Gabaryt, Uwaga Szkło)  trzeba utworzyć odpowiednie akcje automatyczne dla zamówień i sprecyzować dokładnie warunki dla określonej grupy zamówień, dla których będzie przypisany odpowiedni status: 


    Pamiętaj! Bazując na naszym przykładzie, wszystkie zamówienia  po zakończeniu zbierania mają jeden wspólny status "do pakowania" oraz w Trybie pakowania mają również jeden wspólny status zamówienia do rozpoczęcia pakowania "do pakowania"
    Aby rozdzielić zamówienia w trybie pakowania na odpowiednie statusy należy skonfigurować odpowiednie akcje automatyczne.  






    4. Po odpowiednim skonfigurowaniu akcji automatycznych, zamówienia będą trafiać do odpowiednich statusów i w trybie pakowania będzie możliwość wyboru odpowiedniego statusu od którego chcemy np. rozpocząć proces pakowania. 



     




    POWIĄZANE ARTYKUŁY:




    Zobacz więcej o konfiguracji Sellasist WMS
    Czym jest Sellasist WMS? Jak skonfigurować Sellasist WMS?

    Zobacz więcej o zmiennych
    Czym są Zmienne i do czego służą?

    Zobacz jak włączysz tryb pakowania
    Jak włączyć tryb pakowania w Sellasist WMS?

    Zobacz jak włączysz tryb zbierania
    Jak włączyć tryb zbierania w Sellasist WMS?

    Oceń tę informację:

    - +