Warunek "Sprawdź wartość zamówienia" w Sellasist umożliwia porównanie wartości zamówienia z kwotą zapłaconą przez kupującego, aby wykryć ewentualne niezgodności. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy trzeba sprawdzić, czy dokonana płatność jest zgodna z oczekiwaną wartością zamówienia.
Pamiętaj! Warunek ten działa tylko w przypadku zamówień oznaczonych jako zapłacone. Jeśli zamówienie nie jest oznaczone jako zapłacone, to warunek zawsze będzie spełniony, ponieważ nie ma możliwości porównania wartości zamówienia z kwotą zapłaconą.
Przykład zastosowania:
Załóżmy, że chcesz sprawdzić, czy kwota zapłacona przez klienta zgadza się z wartością zamówienia. Jeśli nie, chcesz zmienić status zamówienia na "Niezgodność w płatności".
Jak skonfigurować warunek automatyzacji Sprawdź wartość zamówienia?
1. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ Akcje dla zamówień
lub Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne
2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.
Kliknij Dodaj akcję automatyczną.
3. Uzupełnij nazwę akcji.
Uwaga!
Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.
Dla uruchamiania samoczynnego:
4. Ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut.
Ustaw tryb działania akcji.
Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny.
Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.
5. Kliknij Dodaj warunek.
Wybierz warunek: Sprawdź wartość zamówienia.
Kliknij Dodaj warunek.
6. Uzupełnij opcje warunku:
Określ odpowiednią opcję czy Wartość zapłacona zgadza się/ nie zgadza się z wartością zamówienia.
Pamiętaj! Warunek ten działa tylko w przypadku zamówień oznaczonych jako zapłacone. Jeśli zamówienie nie jest oznaczone jako zapłacone, to warunek zawsze będzie spełniony, ponieważ nie ma możliwości porównania wartości zamówienia z kwotą zapłaconą.
7. Kliknij Dodaj efekt. Wybierz efekt z listy np. Zmień status i kliknij Dodaj efekt.
8. Wybierz odpowiedni status np. Niezgodność w płatności. Jeżeli nie ma na liście dostępnego statusu pamiętaj, że nowe statusy zamówienia tworzymy w zakładce Administracja ⇨ Statusy zamówień
10. Kliknij Zapisz.
Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej (Zamówienia ⇨ Akcje automatyczne ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej), którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię.